Buro mint - beeldmerk

over ons

Laten we kennis maken

Linda en Carolien: beide leerkracht, orthopedagoog en gedragsspecialist. We leerden elkaar kennen als collega’s. In die jaren van samenwerking ontdekten we onze gezamenlijke visie op onderwijs. We leren van elkaar, inspireren elkaar en versterken elkaar. Ieder met onze eigen kwaliteiten.

Carolien

Carolien

Opgroeiende kinderen die ontdekken, verwonderen, aftasten en sociaal redzaam worden; wat een rijkdom is dat. Een veilige en uitdagende schoolomgeving is hiervoor een belangrijke randvoorwaarde. Graag lever ik daar een bijdrage aan door mijn ervaring en kennis te delen met leraren en schoolondersteuners in de basisschool.

Na mijn opleidingen tot leraar en orthopedagoog heb ik gewerkt als leraar in het speciaal onderwijs. Daarna ben ik jaren werkzaam geweest als ambulant begeleider/gedragsspecialist vanuit het speciaal onderwijs op reguliere basisscholen, speciaal basisonderwijs en voortgezet onderwijs voor de begeleiding en coaching van leraren en leerlingen gericht op Passend Onderwijs. De laatste jaren heb ik gewerkt als consulent Passend Onderwijs PO te Utrecht waarbij ik mij heb ingezet om leerlingen, ouders, scholen en kernpartners samen in te zetten om tot passend onderwijs te komen in de school. Telkens weer heb ik gemerkt wat een sleutelrol de leraar speelt tijdens de ontwikkeling van het kind, dit samen met ouders en betrokkenen.

Graag zet ik mijn ervaring, kennis en frisse blik in om de onderwijspraktijk te versterken zodat we onze jonge generatie zo goed mogelijk begeleiden naar een waardevolle toekomst en de leraar ondersteunen zijn of haar bijdrage hierin te optimaliseren. Vanuit Buro Mint kan dat: samen kijken, leren en ervaren.

Linda en Carolien van Buro Mint

Linda

Ik geniet elke dag wanneer ik voor coaching of training een klas of school binnen stap. Van de interactie tussen leraar, de groep en de kinderen: een dynamiek waarin zoveel gebeurt. Van leraren die willen groeien, zowel persoonlijk als in hun vakmanschap, voor mij onlosmakelijk met elkaar verbonden. En van het systeem waarin de leraar en het team functioneert: de school waar zoveel energie voelbaar is, en gezamenlijke groei mogelijk is. Onszelf ontwikkelen als persoon, in ons vak als leraar, binnen een team met collega’s; samen ervoor zorgen dat de energie stroomt. Voor mij staat het werken in de relatie met elkaar centraal. Dát is mijn drive en daar zit het leren. 

Als leraar en intern begeleider deed ik mijn eerste ervaringen op in het onderwijs. Met mijn theoretische achtergrond als orthopedagoog heb ik daarna jarenlang als adviseur en gedragspecialist gewerkt vanuit het speciaal onderwijs. Ik coachte leraren en intern begeleiders in het regulier en voortgezet onderwijs. Mijn passie voor de kracht van de leraar en teamontwikkeling is daar ontstaan. Ook heb ik als bovenschools onderwijscoach leraren en zij-instromers in hun startende jaren getraind en gecoacht, en mij gericht op het versterken van vaardigheden van coaches en begeleiders. De laatste jaren heb ik mijn ervaring uitgebreid met persoonsgerichte coaching. Hiervoor gebruik ik mijn achtergrond in Transactionele Analyse (TA): een psychoanalytische methode waarmee je meer bewustzijn creëert en grip krijgt op eigen denken, voelen en handelen (ontwikkeling van autonomie). 

Met Buro Mint kan ik de veelzijdigheid van mijn ervaringen een plek geven. Dat ik op zoveel manieren een meerwaarde kan zijn voor het onderwijs: daar krijg ik energie van.